Dags att nominera ordförande för arkivkommittén

Dags att nominera ordförande för arkivkommittén!

Nu är det dags att nominera ordförande för arkivkommittén. Nominera genom att fylla i formuläret längre ner på sidan. Serviceposten utses på areamötet den 22 mars 2025. De nominerade ska vara tillfrågade och rekommenderas att närvara på areamötet.

Frågor? Mejla casso@ca-sweden.se.

Sista datum för att nominera är 8 februari 2025.


Ordförande Arkivkommittén

Serviceuppdraget innebär följande:

  • Samordna alla inom kommittén förekommande ärenden såsom scanning, fotografering, organisering, förevisning av arkivet, återlämning av material till medlem kontra långtidsförvaring.

  • Deltaga samt lämna rapport vid areamöten.

  • Stå för kommunikationen mellan kommittén, distrikt och area.

  • Rösträtt i aktuella frågor på areamöten.

Önskvärda kunskaper och egenskaper:

  • Kunskap om traditionerna, World Service Manual och Roberts Rules of Order.

  • Praktisk kunskap om arkivkommitténs policy, procedurer och riktlinjer (undantaget första ordföranden).

  • Strukturerad, organiserad, noggrann och ansvarsfull.

  • 1 års aktiv service i arkivkommittén.

Önskvärd minsta nykter tid: 1 år.

Längd på serviceuppdrag: 2 år.


Nominera ordförande för arkivkommittén

Du kan nominera dig själv eller annan CA-medlem. Observera att du endast kan nominera EN person åt gången. Om du önskar nominera flera personer för en servicepost fyller du i formuläret på nytt för varje nominering.